lauantai 6. joulukuuta 2014

Nastapartion yöretki 29.-30.11.2014

Lauantai
Yöretken ensimmäisenä päivänä la 29.11.2014 kokoonnuimme villähteen kesäsiirtolalle klo 12, josta lähdimme patikoimaan kohti leiripaikkaa. Mukana oli sekä vanhoja konkareita, että ensikertalaisia, kaikki kuitenkin reippaina ja hyvillä mielin lähdössä seikkailuun. Muutaman kilometrin patikoinnin jälkeen kauniissa myöhäissyksyn pikkupakkassäässä, saavuimme leiripaikalle, johon oli tuotu jo aiemmin puolijoukkueteltta paikalle (ei kuitenkaan pystytettynä).

Yhdessä tuumin aloitimme leirinperustamishommat, joihin kuului kelojen kaataminen ja niistä polttopuiden teko, teltan pystytys ja nuotion teko.
Sen jälkeen alkoikin ruuanlaitto ja allekirjoittaneelle valkeni ihmetykseksi, että metsässä ei syödäkään vaan makkaraa. Partiolaisilla oli kanaa ja riisiä, kanankoipia, pihvejä ym.
Päivä jatkui jutustelulla, touhuilulla ja illalla otimme vastaan vierailijoita leirille jotka eivät kuitenkaan jääneet yöksi. (paitsi Harri)
Ennen nukkumaan menoa käytiin vielä läpi kipinävuorot ja siihen liittyvät säännöt.

Kirjoitti: Ronja ja Jukka

Sunnuntai
Herättiin aamulauluun sunnuntaiaamuna kahdeksalta. Yö oli menny sikeästi nukkuen ja kipinävuorot oli toimineet. Teltassa oli lämmin koko yön. Sitten puettin ja ryhdyttiin tekee aamupalaa nuotioon ääressä. Aamupalaksi syötiin leipiä, puuroa ja lämmintä kaakaota. Runsaan aamiaisen jälkeen pestiin hampaat ja pakattiin omat ja yhteiset tavarat. Puolijoukkueteltta meni hienosti kasaan odottamaan kuljetusta kuivamaan vientiä.

Kun kaikki oli kasassa, katsottiin suunta kartalla ja kompassilla ja lähdettiin kävelee
Pajulahtea kohti.Matkalla syötiin evästä kävelyn lomassa.
Kun päästiin perille, leikittiin vähän ennen kuin kyydit tuli hakemaan kotiin.

Yöretki oli tosi kiva, erityiseti kipinävuorot.